Z e-papierosem do samolotu – Jak poprawnie go przewieźć?

14
62117

Już niedługo powrotem do normalności rozpoczną się także loty komercyjne. Wiele osób głowi się jak przewieźć e-papierosa tak by nie było z nim problemów na lotnisku.

Podstawowe zasady w większości linii lotniczych są takie same, ale warto sprawdzić czy przewoźnik którego lot wybraliśmy nie ma dodatkowych restrykcji w tym temacie. Taką informacje znajdziecie zawszę na jego stronie internetowej, jeżeli macie trudność w wyszukiwaniu – polecam telefon na infolinie, tam bez problemu można uzyskać odpowiedź.

Przewóz urządzenia:

Podzielimy na dwa typy, czyli urządzenia z wbudowanym akumulatorem i z akumulatorem wymiennym.

Urządzenia z akumulatorem wbudowanym – tutaj bez żadnych udziwnień, przewozimy spokojnie w bagażu podręcznym jak każde urządzenie elektroniczne, przy kontroli osobistej wykładamy w odrębnym koszu z elektroniką (tak samo jak telefon, laptopa, itp.).

Urządzenia z akumulatorem wymiennym – i tutaj się komplikuje, akumulatory muszą zostać wyciągnięte na czas kontroli, ilość wg różnych źródeł to przy typowym ogniwie 18650 3Ah to jakieś 20szt, ale im mniej tym lepiej bo można wzbudzić podejrzenia celników o niecnych zamiarach. Akumulatory muszą być przechowywane w specjalnym pojemniku w którym są unieruchomione i nie mają ze sobą styku, a koszulki nie mogą być uszkodzone. Większość sklepów posiada takie pudełka w swojej ofercie za śmieszne kwoty do 10zł, koszulki natomiast dostaniecie od 50gr do 3zł za sztukę. Przykładowo:

W obu przypadkach musimy pamiętać by przed lotem opróżnić zbiornik z płynu!

Przez zmianę ciśnienia w kabinie samolotu, pozostawiony liquid zostanie w całości wypompowany zalewając kieszeń czy torbę w której się znajduje.

Przewóz płynów

Przy przewożeniu płynów w bagażu zasadniczym nie powinno być większych restrykcji, te warto sprawdzić na stronie przewoźnika. Natomiast jeżeli chodzi o bagaż podręczny jest ich parę.

Płyny muszą być pakowane w opisane butelki o maksymalnej pojemności do 100ml, nie więcej niż 1L i opakowane w torbie przeźroczystej z zamknięciem suwakowym o wymiarach 20×20.

Przy przewożeniu płynów z oznaczeniem toksyczności warto je zakryć lub zdjąć bo mogą nie przejść kontroli.

Przewóz grzałek i innych elementów wymiennych:

Na ten temat dosyć ciężko jest znaleźć informację na stronach przewoźników. Więc na czystą logikę – najlepiej do bagażu zasadniczego. Jeżeli nie jest to mus byś posiadał to w podręcznym, a raczej nie zakładamy awarii e-papierosa gdy go nie użytkujesz, to nie masz potrzeby przewożenia takich rzeczy przy sobie.

Porady dodatkowe:

Pamiętaj by nie kłócić się podczas kontroli, jeżeli zostaniesz poproszony o wyrzucenie któregoś z płynów – wyrzuć je. Nie stawiaj oporu, to w niczym Ci nie pomoże a tylko może zagwarantować dodatkową rewizje osobistą.

Jeżeli czujesz potrzebę wapowania przed lotem – znajdź budkę dla palaczy. Nie puszczaj chmurek w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Ciągnie się za tym sporo negatywnych konsekwencji i to nie mówiąc o włączeniu czujnika przeciwpożarowego.

Pod żadnym pozorem nie używaj e-papierosa podczas lotu. To mit, że czujniki na pokładzie tego nie wykryją. W samolocie funkcjonuje układ zamknięty powietrza i przepuszczane jest przez więcej niż jeden czujnik, a w tym także czujniki optyczne które już mogą się aktywować.

W wypadku długich lotów np. międzykontynentalnych masz problemy z głodem nikotynowym to dobrze jest się wcześniej zaopatrzyć w gumy nikotynowe. Może nie zaspokoją jak zaciągnięcie się z e-papierosa, ale z pewnością nie będzie trzeba po ich użytku płacić za dodatkowe lądowanie spowodowane włączeniem alarmu.

14 KOMENTARZE

  1. Dzień dobry. Czyli wynika na to że liquidu nie musi być w oryginalnych zamkniętych opakowaniach, może to być butelka do 100ml do tego przeznaczona? Pytam ponieważ byłem. Przekonany że na pokład można wnieść tylko płyn oryginalnie zamknięty z banderola, a co w przypadku gdy mieszamy sami kupując oczywiście osobno bazę i sromota. Pozdrawiam

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here